Re: BIND syntax

On Fri, Apr 20, 2001 at 23:21:32 +0200, Kristian Engh Lundgreen wrote:
> Jeg er ved at sætte en lokal + caching DNS op.... Jeg kører bind-9.1.0-10 -
> og caching kan den fint.... MEEN lige så snart jeg opretter nogle zoner (har
> næsten prøvet alle syntaxer) vil den ikke starte
>
> Stopping named:                                            [FAILED]
> Starting named:                                            [  OK  ]
>
> Den siger ok til start... men kører ikke - lukker jeg den ned er den
> FAILED???

Start named/bind direkte fra init.d scriptet og check log meddelelser
i /var/log/

Se evt eksempler på http://www.sslug.dk/artikler/dsnbind.shtml
måske der er fejl i syntaks eller lignende på opsætningsfiler.
Config-filer til named/bind har mange faldgruber.
Der er også nogle afsnit om bind/DNS i en af linuxbøgerne.

--
Frank Damgaard