Re: SV: SV: SV: dd??

On Sun, 22 Apr 2001, Kristian Engh Lundgreen wrote:

>Hvordan skal min fstab se ud inden boot??
>
>LABEL=/                 /                       ext2    defaults        1 1
>/dev/fd0                /mnt/floppy             auto    noauto,owner    0 0
>none                    /proc                   proc    defaults        0 0
>none                    /dev/pts                devpts  gid=5,mode=620  0 0
>/dev/hdb2               /squid		      ext2    defaults        0 0
>/dev/hdb3               swap                    swap    defaults        0 0
>
>Har den nye HDA1 også LABEL=/ ???

God pointe!

Ikke hvis du ikke har givet den en.

Udskift LABEL=/ med /dev/hd<whatever>

Husk at fstab skal reflektere dit system EFTER du har pillet din nuværende
disk ud. Hedder den så stadig /dev/hdb?

/kristian

--
 Kristian Vilmann
 Skåne Sjælland Linux User Group http://www.sslug.dk

Der er ikke noget galt med provinsen. Beliggenheden er bare ad helvede til.
 - ukendt