Re: Iptables portforwarding

Lean Fuglsang wrote:

> Jeg kan ikke finde portfw i kernen.
> Men tilgengæld ser det ud til at jeg kan bruge en option i iptabes:
>
> IPTABLES -t nat -A PREROUTING -p tcp --dport 6699 -i eth1 -j DNAT --to
> 192.168.1.32:6699
>
> Det er et eksempel jeg har fundet på nettet.
>
> Hvis jeg så f.eks ville forwarde X kan jeg så skrive
> /sbin/iptables -t nat -A PREROUTING -p tcp --dport 6000 -i ppp0 -j DNAT
> --to 192.168.0.17:6000
>
> (eller er jeg helt galt på den:)
>
> --Lean Fuglsang

Ja, det der ser ganske fornuftigt ud. Hvis du ikke ændrer på portnummeret inde
på "bagsiden" af din firewall er det ikke nødvendigt at skrive det på. IPtables
retter kun i det den får besked på, og derfor, hvis du beder om at forwarde
port 6000, så forwarder den stadig til dne interne port 6000

Mvh. Jesper