Re: Disk crash med RedHat 7.0

Hej Kristian,

Noget sent svar her... fik fat i disken med slave
metoden - installerede Linux på en anden disk og
mountede derfra. Har taget backup, så ingen panik.
Er stadig interesseret i de andre løsninger (se svar
nedenunder) og skal prøves :

Har ikke LILO installeret - det skulle jeg måske gøre
fremover, så man ka lave "init=.." finten.
Mht. sda devices: jeg ka ikke se sda* devices
overhovedet.
Og nej, "mount -o remount,rw /" virker ikke.
Har ikke skriveadgang til /, så mknod virker heller
ikke.

Boot løsningen lød som en go ide, men ku ikke finde
"install" på cd'rom (la vær med at svare, den skal
ligge der, men jeg var rimelig utålmodig på det
tidspunkt og installerede linux på den anden disk)

Hvordan loader man scsi manuelt (måske dumt spm)?
PS mknod virkede ikke (prøvede ikke insmod/modprobe)

/nikolaj

> [...]
> 1998 /dev/sda3

> Disken er mountet ro!
> mount -o remount,rw /
> Virker nok ikke, hvis maskinen ikke kan finde
> /dev/sda?
> Hvis du kan få skriveadgang til / :
> Opret devices der mangler
> (håber ikke major/minor-nr. har ændret sig siden
> 2.0.36)
>
> mknod -m 660 /dev/sda b 8 0
> mknod -m 660 /dev/sda1 b 8 1
> mknod -m 660 /dev/sda2 b 8 2
> chown root.disk /dev/sda*
>
> På et eller andet tidspunkt:
> e2fsck /dev/sda? (en efter en, start med root)

Har ingen skriveadgang til /