Sv: Sv: Samba problem

> [...]
> slukket så kommer samba ikke tilbage som master browser før at samba
> servicen er blevet genstartet.
> Det rigtigt sjove kommer så nu, nemlige at det jo ikke burde havde nogen
> betydning hvem der leveret maskine navnene til WINS-serveren, men samba
> fungere kun som WINS-server så længe at den også er master browser og for
> at være master browser skal den også være local master browser. Så hvis den
> bare mister titlen som local master browser eller master browser så er der
> ikke længre nogen WINS-server på nettet og email'ene begynder at vælte ind

Hvis de kører NetBIOS over IPX, så tror jeg godt jge kan gennemskue hvorfor de ikke kan se samba maskine =)))))

Det der med browsemaster og det halløj der. Jeg bor på et skolehjem, med ca. 200 maskiner. Mange af dem er Windows 2000, både Prff, og Server. Min samba har været Master browser, Lcal master, Domain master og WINS i 4 måneder nu.

> Hvis du selv har kontrol over maskinerne på windows netværket så bliver
> tingende lidt letter, men ellers så må du appleter til folks sunde fornuft
> og prøve at få dem til at slå local master browser delen fra i deres
> windows.
>

> [KLIP]

> Du skal også passe på at der ikke er nogen der sætter en NT PDC server op i
> dit samba domaine. Den er hardcodet til altid at være WINS- eller backup
> for WINS-serveren. Og det med backup af WINS-serveren kan samba ikke
> håndtere i 2.0.7, jeg har ikke fået checket i den nye endnu.

Efter min bedste overbevisning, så er WINS en service man selv installerer på en Windows NT ??? Eller er jeg helt galt på den ? Men selvom der er nogen der sætter en NT op i mit Samba domæne, så handler det bare om at min samba har den højeste OS level. Og det har min...... Så vidt jge ved er 255 det højeste tal OS level kan antage ?

> Livet bliver mere spænde med windows netværk :-)

MEGET mere spændende.

Jeg har faktisk et helt andet problem. Det er nogen Win95 maskiner, som bruger min Samba som WINS. Eller burde gøre, for når jeg sætter Win95 op til WINS, og rebooter den, har den "glemt" ALT WINS opsætnming igen. Altså, den kan ikke køre med en WINS server. =((((((

Mvh. Jesper