Vedr.: Re: courier-imap-ssl - falsk x509 certifikat giver klage fra mail-klienter.. :-(

Takker,

Jeg havde nu ikke tænkt mig at bruge det med Lotus Notes.. jeg havde tænkt
mig at bruge min helt egen Netscape mail-klient.. (medmindre nogen kender
en bedre windows-client?) og så måske endda, finde en Java-klient som jeg
kunne ligge på min web-side, så jeg kunne læse min mail, vha. en browser..
:-)

------------------| This mail has been sent to you by: |-------------------
Klavs Klavsen, IT-coordinator and Systems Administrator at
Metropol Online - http://www.metropol.dk
Tlf. 33752700, Fax 33752720, Email ktk@xxxxxxxxxxx

Private-  Email klavs@xxxxxxxxxxx - http://www.vsen.dk

------------------------------[ I believe that... ]
--------------------------------
It is a myth that people resist change. People resist what other
people make them do, not what they themselves choose to do...
That's why companies that innovate successfully year after year
seek their peopl's ideas, let them initiate new projects and
encourage more experiments.            -- Rosabeth Moss Kanter

                    "Klaus S.
                    Madsen"               Til:    sslug-teknik@xxxxxxxx
                    <sslug@hjernem        cc:
                    adsen.org>            Vedr.:  Re: [TEKNIK] courier-imap-ssl - falsk x509 certifikat giver klage fra
                                          mail-klienter.. :-(
                    04-05-2001
                    13:25
                    Besvar
                    venligst til
                    sslug-teknik

On Fri, May 04, 2001 at 01:17:17PM +0200, Klavs Klavsen wrote:
[snip]
> Er der en måde hvorpå man kan lagre det falske certifikat i mail-klienten
> så den ikke klager længere? eller
> kan man lave et bedre falsk certifikat til ens domæne, så de ikke klager?
> (det er kun til privat brug så jeg synes det er spild af penge at skulle
> købe et..
> men jeg burde da kunne få krypteret imap (uden besvær) alligevel)
Normalt kan man bede sit email-program om at huske certifikatet. Du er
saa ikke sikker paa at ham i den anden ende er den rigtige (ud fra
certifikatet alene), men du er sikker paa at han er den samme som sidst.
Du skal saa vaere opmaerksom paa at dit certifikat skal vaere udstedt
til det rigtige computernavn (CN) i /usr/lib/courier-imap/etc/imapd.cnf.

Jeg har faaet det til at virke med Netscape Mail, Outlook Express og
Mutt, saa mon ikke det ogsaa skulle vaere muligt med Lotus Notes?