Re: 3 IDE drev på 1 controller

On Sat, May 05, 2001 at 07:18:14PM +0200, Martin Bøgelund wrote:
> Hej.
>
> Jeg mente det var børnelærdom at man max kan sætte 2 IDE drev på 1
> controller. Men jeg har fundet et IDE kabel med 4 stik (1 til motherboard
> og 3 til drev?)
> Er der undtagelser fra "2 pr IDE controller" reglen?
Jeg ved ikke om det er teknisk muligt, men man boer under alle
omstaendigheder holde sig fra det. Naar der er mere end et IDE device
paa samme bus, falder performance drastisk, hvis begge to bliver brugt
samtidigt. Koeb istedet en promise controller eller lign. Det koster
200kr, og giver dig meget bedre performance.