Vedr.: Re: Vedr.: [TEKNIK] Loglevel - redhat

Hej Mads,

Hvis man selv kompilerer sin kerne.. og sammenligner med bogomips fra "cat
/proc/cpuinfo"  med standard kernen
er der en forskel på over 30%.. det har der ihvertfald været på alle de
maskiner jeg har prøvet på.. godt nok er det bogus-mips..
Men det kan da ikke andet end at antyde en performance forskel på mere end
et få par procent.. ?

-------------| This mail has been sent to you by: |------------
Klavs Klavsen, IT-coordinator and Systems Administrator at
Metropol Online - http://www.metropol.dk
Tlf. 33752700, Fax 33752720, Email ktk@xxxxxxxxxxx

Private-  Email klavs@xxxxxxxxxxx - http://www.vsen.dk

--------------------[ I believe that... ]-----------------------
It is a myth that people resist change. People resist what other
people make them do, not what they themselves choose to do...
That's why companies that innovate successfully year after year
seek their peopl's ideas, let them initiate new projects and
encourage more experiments.            -- Rosabeth Moss Kanter

On Tue, 8 May 2001, Klavs Klavsen wrote:

> Hej Jesper,
>
> Redhat's standard kerne er ikke så god at køre på, hvis du vil have
maximum
> ydelse og minimum bugs.. fordi alt er inkluderet i den..

Nej, men alt er med som moduler. Muligvis er modulerne oversat med SMP
support, som gør lidt ondt på ikke-smp maskiner.

> den er lavet til at virke på alle maskiner.

Mere korrekt - den kan afvikles på alle i386 og større. Det er dumt, hvis
man har en senere processor (hvilket vi alle har.

> Derfor bør du kompilere din egen, som kun indeholder det der er specifikt
> brug for på din maskine.. drop f.ex. powermanagement hvis det er en
> server..

Iøvrigt enig, hvis man synes det er ulejligheden værd.

Mads

--
Mads Bondo Dydensborg.                               madsdyd@xxxxxxxxxxxx
Games like Tribe, Unreal, Quake, even The Legend of Zelda, and yes, Doom,

Follow ups