Re: Printerdaemon g�ned

Alex Kofoed <guaasiaa@xxxxxxxxxxx> writes:

> På en printer i mit netværk går printerdaemon ned efter hvert printjob.
> Det har jeg ikke set før. Når jeg så genstarter lpd kører den gerne et
> job og stopper så igen. Er der nogen der har prøvet det før og løst
> problemet ? Jeg kører redhat 6.0

Jeg ser af og til det samme. Mit bedste bud er at det sker når en af
printerne på en eller anden måde er blokeret og har job i køen. Her til
morgen var det en matrix-printer der var off-line, det hjalp bare at
trykke på dens "start/stop"-knap.
Prøv at lave en `lpc status all`, og evt. en `lpc clean all`.

Hvis du kan så skift til lprng.

Lige nu også sidder jeg med en død printserver der også har været
årsagen nogle gange (den har været mærkelig et stykke tid, men har nu
fuldstændig opgivet ævred).

Henrik

--
Registreret Linux bruger nummer 61622