Re: OT Windows ? om antivirus

On Wed, May 09, 2001 at 20:51:09 +0200, Mads Bondo Dydensborg wrote:

> Mine forældre vedbliver med at have problemer med Virus på deres windows
> 9x maskiner - hvad installerer I andre for at beskytte sådan nogen? Jeg
> troede jeg kunne finde ud af det, men der er simpelthne så meget software,
> og det ser alt sammen ud til at kræve at de opdaterer det mere eller
> mindre manuelt, samt betaler en hulens bunke penge.

Er man tele.dk abonnement (visse abonnementsformer)
så kan man gratis hente Norton Antivirus.
Der findes også en del mere eller mindre gratis antivirusprogrammer
men ofte shareware/nagware.
Men de skal alle løbende opdateres, nogle kan dog automatisk
opdatere med mellemrum.

Det bedste er at finde en mail/newsreader der ikke kan udføre
programmer/scripts. Jeg ved dog ikke om der findes noget til windows
men prøv bla. at se på tucows, måske der er noget.
( http://tucows.inet.tele.dk/mail95.html
  der er bla. pegasus men har ikke selv prøvet den, og om den er
  "sikker"  ved jeg ikke, jeg bruger kun mutt/elm til mail )

--
Frank Damgaard