/etc/passwd - er det nok

Hej

Jeg har læst i SSLUG bogen, hvordan man kan ændre i /etc/passwd.
Det har jeg så gjort, så flere brugere ender i det samme bibliotek, når
de logger ind (det var tænkt til ftp, men jeg ved ikke hvad den rigtige måde
er....)
Derefter har jeg slettet deres usermapper i /home, da de egentlig ikke skal
være brugere af system. Men hvordan undgår jeg, at de kan logge ind i shell,
bruge neomail m.m?

Hmmm....Men er der ikke en måde i Proftp, jeg fortæller hvilke brugere m.
hvilke password, der må logge ind, eller skal disse være oprettet på
maskinen??

MVH

Kjeld

Follow ups