Re: up-down kapacitet ADSL?

Anna Jonna Armannsdottir wrote:

> Et skud fra hoften er snarere et par procent.
> En IP pakke bliver højst 1500 bytes og som retur sendes ACK pakker
> piggybacked til afsenderen. Nu kan jeg ikke huske den eksakte størrelse
> af en IP pakke der kun indeholder et piggybacked ACK men det er omkring
> de 30 - 50 bytes. Det kræver 1 til 2 ATM pakker som fylder 50 -60 bytes
> hver. Trafik forholdet bliver således 1500 mod 100 , eller ca 5 procent.

Det er da muligt du har ret, men det er i alt fald en temmelig ideel
situation du beskriver, nu kender jeg ikke en scp-operation så jeg ved
ikke om det svarer til ovenstående. Men på worldonlines teknik liste har
spørgsmålet været oppe og vende flere gange og der er der mange der
melder om meget ringe dublexforbindelser. Der kan selvfølgelig være tale
om et behov for at sende mange små IP pakker, og hvis de så ikke får
hævet antallet af pakker for hver ACP så kan det nemt gå meget galt.

> Forklaringen på forringelsen ligger nok et helt andet sted.

Det kan også være at Peter ligger på en linje der støjmæssigt ligger
lige på grænsen. Jeg kender ikke TDC politik, men Woldonline de
garanterer faktisk ikke den hastighed de sælger. Det er bare noget man
som maksimum kan opnå, der har været nogen der har måtte leve med meget
dårlige forbindelser. Jeg er efterhånden blevet klar over at man skal
prise sig lykkelig for at have et stykke godt støjfrit kobber.

--
Med venlig hilsen Poul-Erik Andreasen