Re: rmmod af aktivt modul

Peter Makholm wrote:

> Kan du fjerne det lige efter det er blevet indsat?

ja det kan jeg. Jeg går ud fra at der et eller andet sted er en MOD_INC_USE_COUNT.

Det er bare ikke en jeg sætter. (ps det er RT-linux jeg arbejder med). Hvis der
ikke opstår
nogen problemer i userspace er der ingen problemmer i at fjerne det. Så jeg leder
pt. efter
en pointer fejl i userspace delen. Men jeg har f... ikke lyst til at reboote
hvergang

> Hvad siger `lsmod`?

rt_smr_mod              1872   1                     <- Det er denne her der ;-(
rt_serial               7568   0  [rt_smr_mod]
psc                    18784   0  (unused)
rtl_fifo                9696   0  [rt_smr_mod psc]
rtl_posixio             7280   0  [rt_serial rtl_fifo]
rtl_sched              42704   0  [rt_smr_mod rt_serial psc]
rtl_time               10496   0  [psc rtl_posixio rtl_sched]
rtl                    26400   0  [rt_smr_mod rt_serial psc rtl_fifo rtl_posixio
rtl_sched rtl_time]
mbuff                   6384   0  (unused)
es1371                 32528   0
ac97_codec              7952   0  [es1371]

> --
> hash-bang-slash-bin-slash-bash

rmmod rt_smr_mod
rt_smr_mod: Device or resource busy