Diskproblemer

Efter at have læste Peter Tofts solstrålehistorie med at fedte med hdparm
og have forbedret sin HD readspeed, kunne jeg selvfølgelig ikke holde mig
tilbage. hdparm  viste at intet var sat til og sølle 2MB/s kunne det
blive til. Efter at have rodet og pillet lidt med at få DMA til at virke
gik maskinen død umiddelbart efter.
Fuldstændig.
Når jeg starter computeren op kan jeg til nøds få lov at start en shell,
men det er praktisk talt også alt. Jeg har fx ikke adgang til alle
programmer og eksempelvis skriver "dir e2fsck" Input/output error. Aargh.
df viser at alle mine partitioner er lige store og jeg kan (selvfølgelig)
mounte hverken /home eller noget.

Er der nogen der har et bud på om det kan reddes eller om jeg skal
geninstallere Linux? Jeg tror måske, at det kun er oplysningerne om
partitionstabellen, der er gået fløjten, men den kan man vel "gætte" sig
frem til.

Alle forslag modtages med kyshånd.

Mvh,

Claus