Re: Træt af Redhat

Mads Bondo Dydensborg wrote:

> [...]

Det skulle ikke undre mig om man kan fuppe med alle andre "program-
pakke-bygge-værktøjer". Næh, de er bare værktøjer som man skal
anvende korrekt.

<snip>

> Hvis du vil have det anderledes, er der måder udenom det, men det er ikke
> som sådan RPM der installerer filerne - rpm genbruger install scriptet i
> en given tar ball til at få rigtige rettigheder, mv, mv.
>
> Det handler om RPM's "pristine sources" tankegang.

Det kommer an på hvad man mener med "installerer filerne".  Måske
er det uheldigt at der er en sektion i en spec-fil der hedder
%install, når det jo ikke er den, men %post osv. der bliver kørt
på hvad man kunne kalde installations-tidspunktet, altså når
slutbrugeren installerer RPM-pakken. %install-sektionen bliver
udført under dannelsen af RPM-pakkerne. Og RPM genbruger ikke
noget. Det er op til den der skriver spec-filen hvad der sker.
Og ang. rettigheder: man kan benytte %attr til at fixe
den slags med.

Erling
--
I trust the first lion he meets will do his duty.
		-- J.P. Morgan on Teddy Roosevelt's safari