Re: To maskiner med samme IP nummer?

Michael Rasmussen wrote:

> Kan muligvis hænge sammen med, at jeg i min dhcp-opsætning har fastlagt ip
> adresser til printserverne via mac. Måske var det en vej udenom problemet?

- og skulle taste 250 MAC adresser ind, efterhånden som maskinerne
skal sættes op? Nej, jeg tror ikke, at det er løsningen.

Man kan sætte en lease tid på bootp requests til 4-8 timer, men
det kræver så en del adresser, hvis der nu er mange maskiner,
der skal sættes op. Ikke nok med, at der skal bruges mange IP numre,
der skal også laves et NFS root dir for hvert nummer.

Hm.

Mogens

Phone: +45 33 27 53 25, Fax: +45 33 27 47 08
Email: mk@xxxxxx Homepage: http://www.crc.dk