Crash!

Jeg er den efterhånden ikke så glade ejer af en pc der står som server og
gateway i mit lille hjemme netværk. Den var sidste år i brug i en kort
periode, hvor den konstant crashede, og har så stået ubrugt hen. Nu da
TDC har fået lyst til at levere lidt ADSL, har jeg genoplivet den som
server og gateway. Min frygt om gentagne crash var stort set væk, da den
kørte upåklageligt i 10 dage. Men pludselig var mit Internet væk, og
serveren var igang med at reboote! *suk* Således rebootede den igen med
kort mellemrum et par gange, for at køre en dags tid, for så igen at
reboote.

Er der nogen kreativ måde at monitor'e maskinens hardware. Jeg er lidt ude
på glat is her, men jeg forestiller mig at der er en defekt hardware stump
et sted, der sender forkerte kald - hvad ved jeg.

Lidt om maskinen:
Pentium 200 MMX på et Asus TX97 mb
64 Mb SD-RAM
2 netkort (begge PCI, henholdsvis et 10 mbit der kører som ne2k-pci og 100
mbit der kører som tlan)
Og det er en ATX maskine.

Den kører med RH 7.1 med oprindelig kerne (forsøg på at compile ny kerne,
fik den foriøvrigt også til at gå ned! :(

Grafikkortet og PSU'en er forsøgt skiftet, uden held.
Kan det være netkortene?

Alle kreative forslag modtages med stor jubel!

--
regards
Anders Thorsby