Linux Fryser.. ligesom min win2k/win98 gjorde :-(

Er denne mail kommet frem tidligere idag??
---------------------
Jeg har købt mig et Asus A7V-E bundkort med en duron 900mhz processor.. jaa
:-)
Udover det har jeg et geforce MX 2 kort.. (fra Asus - 7100).

Jeg havde først installeret win2k på maskinen (dualboot der er også plads
til linux - men nogle ting er nemmere i win2k :-)
Hvis jeg prøvede at afspille en DivX film, frøs maskinen efter 5-30
sekunder.. - i ved Hak! - og selv lyden hang ved..

Så installerede jeg Redhat 7.1.. Den havde samme problem.. dog skete det
oftere når jeg spillede musik (med xmms) end når jeg spillede film..
Nu har jeg installeret Mandrake 8.0.. (skulle bruge en dist der var up2date
og Mandrake er sku en bedre desktop distro. - no flaming please :-)

Den fryser stadigvæk en gang imellem (inkonsistent) - oftest når jeg
spiller musik - og nogen gange når jeg ser film.. (normalt kun engang  pr.
film - hvor den får en hård-reboot og så kører filmen fint resten af
tiden.. )

Jeg har prøvet at slå FastWrites fra i Bios, jeg har sat Graphics Aperture
Size'n til 32mb (samme som grafikkortet) da /proc/mtrr ellers blev ved med
at sige at mit grafik  kort havde en size=128mb.. da jeg ændrede den til
32, var mit grafikkorts bund adresse der ikke også virker det som der står
i linux/Documentation/mtrr.txt.. (med at echo'e opsætningen ind i
/proc/mtrr)..

Jeg troede det havde noget med AGP-understøttelsen.. Men når den oftere går
ned når jeg spiller musik - og jeg desuden har fundet noget mht. win2k,
hvor MS siger at win2k SP2 - understøtter det Via 82xxxx chipsæt der er på
mit bundkort - hælder jeg til en teori med at det er understøttelsen af mit
chipsæt der ikke er på toppen..

Er der nogen af jer der har erfaringer med dette? Jeg har prøvet at
kompilere en kerne med debugging optioner  - men jeg kunne ikke finde noget
output fra den - da maskinen frøs.. Nogen der ved hvordan jeg kan finde ud
af hvad kernen dør på - så jeg kan yde mit til OpenSource miljøet ?

Eller er der nogen der lige kender problemet og har nogle ideer til at fixe
det?

Btw. Jeg bruger NVIDIA's drivere (den nyeste) til kortet og både SBA
(SideBandAdressing) FW (FastWrites) slår den fra iflg. /proc/nv/card0..
Nogen der har fået det til at blive slået til?
Jeg kan ikke huske om jeg havde samme problem før jeg installerede NVIDIA'S
drivere..

Hvis i vil have flere detaljer (vil i sikkert :-) så sig bare til..

-------------| This mail has been sent to you by: |------------
Klavs Klavsen, IT-coordinator and Systems Administrator at
Metropol Online - http://www.metropol.dk
Tlf. 33752700, Fax 33752720, Email ktk@xxxxxxxxxxx

Private-  Email klavs@xxxxxxxxxxx - http://www.vsen.dk

It is a myth that people resist change. People resist what other
people make them do, not what they themselves choose to do...
That's why companies that innovate successfully year after year
seek their peopl's ideas, let them initiate new projects and
encourage more experiments.            -- Rosabeth Moss Kanter

Follow ups