Re: ICQ og ipchains - en sprængfarlig blanding, eller hvad?

Mads Jacobsen wrote:

> Hej Liste.
>
> Jeg har det problem, at brugere på det netværk der
> sidder bag min Linux server og ipchains, ikke kan
> modtage filer via ICQ. De kan sagtens chatte, og det
> er så det.
>
> Jeg har på fornemmelsen, at problemet er en
> kombination mellem opsætning af icq OG ipchains.
>
> Jeg har tilføjet linien:
>
> $IPCHAINS -A input -p tcp -s 0.0.0.0/0 -d
> 192.168.20.0/24 4000 -j ACCEPT
>
> - men det var åbenbart ikke nok. Følgende link:
>
> http://www.icq.com/icqtour/firewall/
>
> - giver et praj om ICQ og firewalls, men jeg kan ikke
> [...]

Så forklar hvorfor der ikke skal lynches!
Du kan beskytte virksomheden mod attachments og virus via mail, med en
proxy med antivirus system ozze mod mail via http - altså webmail, men
ikke mod virus via filtrans med ICQ.

Jeg havde samme problem, men vælger ikke at gøre noget ved det. hverken
privat eller hos kunder, og de akcepterer det gladeligt med den
forklaring.

Forklar hellere brugerne at de skal bede deres icq-kontakter om at maile
filer som attachments, evt. pakket med winzip/gzip, så du kan installere
et mailfilter der fjerner ubehagelige attachments.

Det var s'fø'li' ikke en forklaring på dit problem, i know .-
--
Regards,
          Mr Dev - Mogens Valentin