Re: [TEKNIK] ICQ og ipchains - en sprængfarlig blanding, eller hvad?

Hi Mads,

[SNIP - Portforwarding]
MJ> Er dette en linie der skal tilføjes blandt mine
MJ> IPCHAINS regler?

Ja, det skal du, men du skal lige sikre dig at du har ipmasqadm
installeret.. hvis ikke findes den bl.a. som RPM (søg på rpmfind)

MJ> Og kan jeg ikke dynamisk angive hvilket IP pakken skal
MJ> forward'es til?

Hmm.. nej, så skal du lave noget kreativ shell scripting.. hvis det er
din firewall som er DHCP server (går ud fra at det er derfor du vil
lave det dynamisk) så burde det vel kunne lade sig gøre at lave noget
.. men jeg kan ikke lige fortælle dig hvordan.. måske det vil være
nemmere at lave en løsning med PHP/MySQL/Shellscripts (hvis det er
fordi folks IP'er skifter) hvor folk har en konto .. så kan de logge
ind i et webinterface og ændre den IP deres porte bliver forwardet
til.. så kan du få PHP til at køre et script som fjerner forward af
deres porte og så opsætter den igen til den nye IP..

MJ> Samme spørgsmål gælder for nedenstående.

Det er samme problematik for autofw som det er for portfw.. du skal ud
i noget kreativ scripting..

--
Anders