SV: Tilføjelse af flere diske, op etsystem der køer.

Det jeg har der er et system hvord der er hda1 er /boot
hda2 er swap
hda3 er /

Der ud over har jeg to "Løse" diske, som jeg vil have ind,
hda3 bliver smelte samen med hdb og hdc

hda3 + hdb + hdc = Stor /

Jeg har omistaleret hele systemet så jeg har ingen raid filer nu,
og jeg har ikke kørt fdisk på de 2 ander diske.

Det hvad den står nu.

___ Slut på bedked ___

Køb en Solaris-maskine :) Den kan.

Jeg skal lige være helt sikker på hvad du vil:

Du har /dev/hda3 mounted som /
Og du har to partitioner (/dev/hdb1 og /dev/hdc1) kørende som /dev/md0 i
RAID 0
Du vil tilføje /dev/hda3 til /dev/md0 og bruge den som /

Jeg ville gøre noget denne retning:

Flyt / til /dev/md0. Det er vist noget med at du skal have /boot på en
separat partition (det har du jo) og så skal LILO have en ramdisk. (jeg
har ikke prøvet:)

Når det virker kan du tilføje /dev/hda3 til /dev/md0 i /etc/raidtab og
vha. raidhotadd (eller hvardan dun nu vil sætte det sammen).

/kristian

--
Kristian Vilmann - kristian@xxxxxxxx

In accord to UNIX philosophy, PERL gives you enough rope to
hang yourself.
 - Larry Wall, Randal Schwartz: Programming Perl (aka the Camel Book)