Re: SV: Tilføjelse af flere diske, op etsyst em der køer.

On Mon, Jun 11, 2001 at 06:58:50AM +0200, jan Larsen wrote:
> For ikke at spørve dum, men hvad er LVM, og hvor kan jeg få info o det ?
> For det er kun for støerelse skyld.
LVM - Logical Volume Manager. Det er noget nyt der er kommet med i Linux
2.4. Basalt set kan det bruges til at slaa flere blockdevices sammen til
et stoerrere blockdevice. Fordelen ved det er at du kan aendre
stoerrelsen (vist nok) mens systemet koerer. Jeg har ikke selv proevet
at bruge det, men der er mere information om det her:

http://www.linuxdoc.org/HOWTO/LVM-HOWTO.html