RAID partitionstyper

Hej igen!

Pudsigt, som jeg nu kommer med et RAID spørgsmål efter mit "redning af
filer fra ext2 med bad blocks"
Man skal jo lade som om, man lærer noget :-)

Når jeg vil oprette et linear RAID (spejling), foreskriver Friheden til at
Administrere, at man skal give partitionerne typen:
"Linux RAID autodetect". Software RAID HOWTO skriver intet om
partitionstypen.

Vil det ikke være en fordel at bruge typen ext2, såm an uden videre kan
komme til filsystemerne i nødsituationer? For i det tilfælde vil jeg vel
sidde med to harddiskpartitioner med hver deres ext2-filsystem, der kan
monteres hver for sig uden "ekstraudstyr" som raidtools eller lignende,
ikke?

Claus

--
Claus Hindsgaul