Re: UserDir på apache

Robert Larsen wrote:

> Hej
>
> Jeg har linjen 'UserDir public_html' i min httpd.conf fil. Alligevel får
> jeg følgende besked:
>
> You don't have permission to access /~robert on this server.
>
> ...når jeg går ind på 'http://localhost/~robert'
>
> Jeg har biblioteket 'public_html' i mit hjemme dir, og jeg har prøvet
> ca. alle kombinationer af permissions. Også 777. Jeg har endda prøvet at
> skifte ejerskab til apache user og group men jeg får stadig samme
> besked. Jeg har også prøvet at tilføje migselv til apache gruppen.
> Jeg har også 'mod_userdir.so' på det rigtige sted.

> [...]

Det har sandsynligvis noget med directory permissions i Apache at gøre.
Du skal have noget i retning af dette (taget fra en
standardkonfiguration):

<Directory /home/*/public_html>
    AllowOverride FileInfo AuthConfig Limit
    Options MultiViews Indexes SymLinksIfOwnerMatch IncludesNoExec
    <Limit GET POST OPTIONS PROPFIND>
        Order allow,deny
        Allow from all
    </Limit>
    <Limit PUT DELETE PATCH PROPPATCH MKCOL COPY MOVE LOCK UNLOCK>
        Order deny,allow
        Deny from all
    </Limit>
</Directory>

mvh. Jørgen

--
Jørgen Frøjk Kjærsgaard, Systemkonsulent (Systems Consultant)
Informaticon ApS * Web: www.informaticon.dk * Tlf: +45 8672 0093