Re: 2 proxyservere (squid)

On Thu, 14 Jun 2001, Anders M wrote:

>Ok, tak for hjælpen. Men hvorfor er icp-porten lavet om fra 3130 til 7?

I min squid.conf står der:

#         icp_port:  Used for querying neighbor caches about
#                    objects.  To have a non-ICP neighbor
#                    specify '7' for the ICP port and make sure the
#                    neighbor machine has the UDP echo port
#                    enabled in its /etc/inetd.conf file.

Og jeg brugte port 7 (echo porten) fordi de to squid-maskiner havde en
meget lukket firewall mellem sig.

Hvis du har mulighed for at bruge UDP mellem dine squid'er kan du godt
bruge port 3130, men mon det gør nogen forskel, når der kun er en parent.

/kristian

--
Morale:
a) Don't tweak the defaults, unless you know what you're doing.

- Ralf Hildebrandt on postfix-users