Re: SCSI

Hvad gør jeg så hvis den disk ikke står i den log men den har fundet scsi
korted

----- Original Message -----
From: "Alstrup, Kurt" <kurt.alstrup@xxxxxxxxx>
To: <sslug-teknik@xxxxxxxx>
Sent: Thursday, June 14, 2001 8:48 PM
Subject: RE: [TEKNIK] SCSI

Du er uklar om hvad du vil med disken. Hvis du bare skal have mere
disk-plads og derfor vil formatere disken saa er der ligegyldigt hvad der
var/er paa disken. Put disken i maskinen of soerg for at SCSI adaptoren er
understoettet af kernen. Gaar alt godt (kig i dmesg loggen) hedder disken
/dev/sda og du kan saa formattere den som enhver anden disk.

Hvis du vil bruge data fra en NTFS partition saa skal din kernen vaere
configureret med en NTFS driver (findes ikke i standard kernen). Sidst jeg
saa efter, var den 'experimental' men skulle vaere sikker nok i read-only
mode. Nogen paastar at read-write mode ogsaa virker, men det boer du nok
checke selv inden du evt. forsoeger. NTFS partitionen installeres ligesom
andre filsystemer med mount. Fdisk -l /dev/sda burde fortaelle hvilken
partition Mickeysoft har lagt partitionen paa (mest sandsynlig /dev/sda1
eller /dev/sda5).

Haaber det var hvad du spurgte om.

mvh
Kurt Alstrup