Smider netkort

Hallo

Jeg har for nylig købt tre Compaq EX maskiner. På alle maskiner er der
installeret RH7.1 med en nfs/SGI patchet kerne. Der sidder PCI netkort i
alle tre maskiner: D-Link 530TX (via-rhine).

Desværre smider maskinerne netkortene med jævne mellemrum. Det er ikke
flere gange om dagen, men det er stadig uholdbart.

Jeg ved desværre ikke helt hvad jeg mener med 'smider', for brugerne har i
alle tilfælde valgt at reboote (jeg var ikke lige tilstede), men det var
umuligt at pinge maskinerne så de var netværksmæssigt helt døde. (Brugerne
finder som regel ud af problemet når netscape hænger, ved store
dataoverførsler, eller når NFS strejker).

Er der nogen der har oplevet noget lignende? Jeg overvejer at købe nogle
andre netkort, men jeg har 530TX i ca. 10 andre Linux maskiner og der
virker de fint. Min frygt er at Compaq maskinerne er kede af at arbejde med
de netkort, men ....... jeg ved ikke hvor meget jeg selv tror på den
forklaring. Er der evt. nogen der har haft succes med andre netkort i
Compaq EX maskiner? Eller har andre gode ideer?

Mvh. Jens

--
Jens Kaalby Thomsen
jkt@xxxxxxxxxx