Re: TeleDanmark NetExpress succes med PPPoE

In article <3B2FDDEB.57CE20BC@xxxxxxxx>, "Bo Simonsen" <paltas@xxxxxxxx>
wrote:

> Hej Jimmy og alle jer andre.

> Jeg går selv og venter på at få netexpres. Jeg har overvejet at forbinde
> modemet direkte, derfor har jeg lavet mig en lille hypotese.
>
> 1. Compilering af en 2.4.x kerne med pppoe support. 2. Downloading af
> pppd der er patchet med pppoe (ledt som en sindsyg efter det,
> da kernel-helpen henviser til et dead-link).
> http://www.roaringpenguin.com/pppoe/ppp-2.4.0-pppoe4.tgz (den gamle ppp

Hej,

Jeg kører med PPPoE Netexpres 2, Mandrake 8.0.
Jeg hentede bare PPPoE klienten fra www.roaringpenquin.com, der var et
fint lille scipt (adsl-setup)som satte min forbindelse op med brugernavn,
password etc.Man kan også vælge at sætte firewall op.

Man kan desuden hente noget GUI til den, det virker også fint.
Jeg har kun denne ene maskine, så jeg har ikke rodet mere med det end at
sørge for forbindelse til TDC.

Mvh

--
Dennis Hansen