Re: W2k er med i Samba PDC domain men kan ikke log on.

On Mon, 18 Jun 2001, Frederik Likaj wrote:

Taler vi om samba-2.2 ?

> Min W2k pc kunne join samba domainen med "Velkomen til Samba Domain".

Jeg antager at din pc hedder "w2k" og du har udført følgende kommandoer.
  useradd -c NTMachine -d /dev/null -g 100 -s /bin/false -M w2k$
  smbpasswd -a -m w2k$

Bemærk '$' i slutning af navnet. Det skal med.

Ovenstående giver mulighed at en bruger med administrator-login
kan få en w2k-maskine på nettet.

> Når jeg prøver at log på samba PDC domainen få jeg "The system cannot log
> you on this domain because the system's computer account in its primary
> domain is missing or the password on this account is incorrect"

Når du skriver "logge på", mener du så selve tilslutningen til domænet,
eller blot en almindelig bruger-logon.

Nuvel, brugere skal oprettes i to tempi, men det ved du vel:
  useradd -c "John Doe" -g 100 john
  smbpasswd -a john

> Very strange synes jeg, da jeg har levet w2k account uden password

Account hvor? smbpasswd skal have et password.

> Er der nogen der har en gode tips

/usr/share/doc/samba-2.2.0/docs/htmldocs/Samba-PDC-HOWTO.html
var der hvor jeg læste det hele.

> p.s. Jeg har også oprettet ny samba bruger og givet password med
> smbpasswd og oprettet også som bruger uden password med adduser -a
> user ...etc men det hjælper heller ikke når jeg prøver at logge på
> som.

Har du prøvet smbclient på Linux-boxen?
	 smbclient //server/share -U john
Det vil fortælle dig om din bruger-login er ok, men ikke om din "machine
trust" er god nok.

http://schou.dk
Et program der kan to ting, kan begge dele lige dårligt.
              				-- Hans Jessen Hansen