Re: SSH keys

On Tue, 3 Jul 2001, Tobias Tobiasen wrote:

> Prøv at kigge på
> /etc/ssh/ssh_config på clienten og /etc/ssh/sshd_config på serveren. Her
> kan du sætte "protocol" til 1.
Jeg havde været en tur i ssh_config, men 17. gang er lykkens gang!
En std. ssh_config har stående "#   Protocol 2,1" og sådan stod den også
andre stedet hvor jeg prøvede (og hvor det virkede), så jeg tænkte det var
nok rigtigt nok. Men længere nede i samme config står denne option igen...
Selvfølgelig uden comment! Og det var tricket - gad vide hvad RedHat's
ide er i at sætte den samme option 2 gange.

Er der nogen ide i kun at have et key-pair som man flytter rundt mellem
sine mest bruge accounts så man kan logge ind "på kryds og tværs", eller
bør man have en private key for hver maskine/account og så flere public
keys stående i sin authorized_keys?

--
regards
Anders Thorsby