Siemens C35 internt modem fra Linux?

Jeg har en Siemens C35 mobiltelefon med indbygget modem som jeg
af of til benytter til at koble op til internettet for at sende/modtage email.
Dette virker udmærket fra Windows98 via drivere som jeg downloadede
fra Siemens (Windows .inf filer).

Mit spørgsmål er om der findes drivere som gør det muligt at koble op fra
Linux (SuSE 7.2)?

Eller - alternativt: Jeg har to PCer som er koblet sammen via et
hjemmenetværk. Hvis den ene kører Win98 og den anden Linux kan
jeg så koble op til internettet fra Linux boxen via Windows maskinen?
altså en slags internet connection sharing mellem Linux og Windows?

På forhånd mange tak,
Poul

Follow ups