Re: Ingen forbindelse til intern webserver

On Tue, Jul 10, 2001 at 01:36:48PM +0200, Mads Jacobsen wrote:

> Ja, det er jeg med på, men browseren siger bare
> "serveren ikke fundet". Jeg vil jo gerne kunne skrive
> www.mit-domæne.dk selvom jeg sidder internt, og ikke
> IP-adressen.
Saa er du noedt til at installere en DNS-server paa din firewall, som
kan sige at www.mit-domaene.dk skal pege paa 192.168.20.200 istedet for
den rigtige ip. Ellers gaar der kuk i det naar du bruger portfw.

Hvis du ikke vil bruge en anden ip-adresse internt, kan du kigge paa
rinetd til at overtage portfw's rolle. Saa skulle du ikke have nogle
problemer i den stil.