Re: dvd og nvidia

Christian Hansen wrote:

Hej

Jeg har et nvidia grafikkort, som faktisk fungerer godt på min mandrake8.

Nu har jeg forsøgt at få dvd til at virke med vlc og xine ( www.linuxvideo.org ser ud til at være ret nede)

Jeg kan godt få xine til at fungere, hvis jeg starter med med -s, så den ikke bruger harddware acceleration - noget med XVideo. Dette skulle nu fungere med nvidias driver. Jeg ved ikke ret meget om det:-) Er der nogen, der kan give mig et hint til, hvad der skal stå i min Xconfigurationsfil, for at det kommer til at virke, så jeg kan se lidt dvd i fuld skærmstørrelse?

På forhånd tak

Christian

Hvis du allerede har installeret Nvidia's drivere, mangler du kun at rette XF86Config-4 til.

I /etc/X11/XF86Config-4 (ved ikke om filen også ligger der i mandrake) skal du i "Device" sectionen rette:

    Driver "nv"

til:

    Driver "nvidia"

I "Module" sectionen skal du have linien:

    Load "glx"

Og du skal fjerne linierne:

    Load  "dri"
    Load  "GLcore"

Når du har genstartet X-serveren - så prøv at skrive "xvinfo" i en terminal. Den skulle gerne skrive en masse teknisk info om xvideo!

/Thomas