Re: Harddisk hastighed

In <0107101501040B.02034@localhost.localdomain> Jannik Nielsen <bitkid@xxxxxxxx> writes:

>Hej SSLUG.

>Jeg sidder lige og er ved at kopiere noget fra en disk til en anden, men det
>går vildt langsomt. 2-3 Mb pr. sec. Hvis jeg kopiere noget i windows, på
>samme størrelse (iso images) så kører den 24-26 Mb pr. sec.

Prøv lige at køre "hdparm -i /dev/hde" og vis os output.

Hvilken IDE chip (UDMA/100 controller) bruger du, og hvilken kerne
version er det ?

Der er som regel en fil under /proc/ide/ hvor ide-driveren viser sin
opfattelse af verden, f.eks. har jeg /proc/ide/piix fordi min ide-chip
er en standard Intel PIIX controller. Hvad står der i din tilsvarende
(det er en tekstfil) - /proc/ide/pdc202xx, formodentlig ?

Hjælper det hvis du kører
  hdparm -u1 -d1 -X69 -c3 -m8 /dev/hde ?

Henrik
--
Henrik Storner      | "ATA100 is another testimony to the fact that
<henrik@xxxxxxxxxx> |  pigs can be made to fly given sufficient thrust"