Fra: Klaus S. Madsen [mailto:sslug@xxxxxxxxxxxxxxxx]
Sendt: 11. juli 2001 10:45
Til: sslug-teknik@xxxxxxxx
Emne: Re: [TEKNIK] X-Window

On Wed, Jul 11, 2001 at 10:38:00AM +0200, Meyland Peter wrote:
> Hej
>
> Et lille simpelt spørgsmål. Hvordan sætter jeg min RH6.2 op så jeg kan
køre
> X-Window på min Windows98?
> Jeg har, på W98, installeret MicroImages X-Server og min RH6.2 er en
> standard installation, hvad X-Window angår
Det afhaenger af hvad du vil. Du kan med den opsaetning du har nu,
telnette/ssh'e til din Linux-box, skrive:

export DISPLAY=windowsmaskinen-ip:0

Derefter kan du starte x-programmer i prompten, og saa burde de komme op
paa din Windows maskine.

Du kan ogsaa starte xdm/gdm/kdm, og faa et helt skaermbillede op paa din
Windows boks, istedet for bare et vinudue. Det vil ogsaa give dig
mulighed for at logge ind via X.