Re: Emacs lisp spørgsmål

On Wed, Jul 11, 2001 at 09:01:12PM +0200, Erwin S. Andreasen wrote:

> [...]
>
> Sæt den *efter* at save-excursion er udført. save-excursion gemmer
> nuværende cursor-position og genskaber den efter den har udført hvad
> der er inden i den.

Det virker - men bare ikke efter hensigten. Så vidt jeg kan regne ud er
man tilbage i sit oprindelig vindue, når save-excursionen er udført, og
det betyder at jeg hopper til starten af min egen tekst og ikke til
starten af thesaurus bufferen. Det må næsten skulle være indenfor
save-excursion.

> Der er iøvrigt også en beginning-of-buffer funktion (i hvert fald i
> XEmacs).

Jeps. Men i hjælpen råder de en til at bruge den anden løsning. De
finere detaljer bag dette fremfor beginning-of-buffer har jeg dog ingen
fornemmelse af (men vil da gerne høre, hvis der er nogen der ved det).

Mvh,

Claus