Re: Åh nej RPM problemer igen!

Kristian Vilmann wrote:

> Ellers eksisterer der en mægtig overset utility der hedder rpm2cpio. Den
> gør hvad den siger: Tager filerne fra en rpm-pakke og hælder dem ud så
> cpio kan forstå det.

Jeg har tit irriteret mig over at jeg ikke viste hvordan man gjorde den
slags, feks. hvis man ikke er root men gerne vil bruge et program man kun
har i en rpm. Tak for tippet.

> Jeg har et forslag. Om det virker må du afgøre. Husk at fortælle os om
> det:
>
> Find en rpm-pakke du tror der er brugbar. Kør den gennem rpm2cpio og
> find alle de ekseverbare filer. Læg dem ind i dit filsystem.
> Kør rpm --rebuilddb.

Nu fik jeg det til at virke ved bare at kopiere /bin/rpm og tilhørende libs
fra en anden maskine, og jeg orker ikke at eksperimentere igen lige med det
samme.... Men måske en anden gang.

Sune