Re: postgresql. no suitable driver

On Thu, 12 Jul 2001, Christian Hagel wrote:
<jeg har klippet irrelevante linier ud>
>       Class.forName("org.postgresql.Driver");
>       Connection db = DriverManager.getConnection("jdbc:test", "nobody",
> "nobody");
Jeg er ikke ekspert, men jeg har et program, som benytter odbc driveren,
hvor linierne ser således ud:
     Class.forName("sun.jdbc.odbc.JdbcOdbcDriver").newInstance();
     Connection con = DriverManager.getConnection(sDBUrl,sDBUserId ,sDBPasswd);
hvor sDBUrl = "jdbc:odbc:pds",
dvs. jdbc:driver:datasourcename. Mit gæt er at du ikke lige efter jdbc:
skal angive dit postgres databasenavn, men først forklare jdbc at det er
en postgres database. Eller også er det fordi du skal have .newInstance()
på dit kald til Class.forName.

Fra ACM crossroads marts 2001 udgaven
(http://www.acm.org/crossroads/columns/ovp/march2001.html) har jeg
følgende stump:
     Class.forName(DRIVER).newInstance();
     Connection con = DriverManager.getConnection(HOST + DB, props);
hvor
DRIVER = "org.gjt.mm.mysql.Driver",
HOST = "jdbc:mysql://db_lhost:3306/",
DB = "contacts",
og props er en instans af Properties, som indeholder brugernavn og
password.

Håber du finder ud af det.

Mvh Rasmus