Re: smt modtag

On Mon, Jul 16, 2001 at 10:54:50 +0200, Leif Lende wrote:

> Da jeg er rimelig ny med Linux, fatter jeg ikke helt hvordan jeg får
> serveren til at lytte på port 25 på TCP/netkortet.

Visse ADSL løsninger lukker for port 25 indgående, da det let
giver mulighed for "open relay" og andet snask.

Derudover kan visse firewall-regler på linux serveren også lukke for porten.
Og endelig kan din MTA's opsætning måske også have lukket for denne service.

Men en lidt mere detaljeret beskrivelse af hvordan du er på nettet
og hvad du merer med "uderfra".
Det kunne jo også være kun fra lokalnettet du tænkte på.

PS.
En helt anden mulighed er problemer med DNS opsætning.

--
lær mere om citatteknik http://www.usenet.dk/netikette/quote.html
Frank Damgaard | http://home3.inet.tele.dk/frda