Re: Automatisk opstart af proces

On Mon, 16 Jul 2001, Gitte Wange wrote:

> Altså jeg ville jo helt vildt gerne have de der proffe scripts der
> printer enten OK eller Failed ud.
>
> Start linierne ser lige nu således ud:
>
>  echo -n "Starting Zope:"
>      /usr/local/Zope-2.3.2-linux2-x86/start
>      echo
>      ;;

I RedHat har man en fil der hedder /etc/rc.d/init.d/functions, som
indeholder en masse smarte funktioner til brug i init-scripts.
Jeg ved ikke om den også er i andre distributioner.

Men hvis du har den, så skal du i starten af dit script have linien:
. /etc/rc.d/init.d/functions
for at få adgang til funktionerne.

Derefter skriver du:
  echo -n "Starting Zope:"
  daemon /usr/local/Zope-2.3.2-linux2-x86/start
  echo
for at få daamon funktionen til at køre dit start program. - Den skriver
nemlig OK eller Failed ud afhængigt af om opstarten er gået godt eller ej.

Hvis du også har apache, så prøv at kigge lidt på dens init-script, og
fyld hullerne omkring start, stop osv. ud så de passer til dine services.

Mvh Rasmus