Vedr.: Re: Re: Hotswap diske.. og Linux

Hej Frank,

Se Kommentarere (KTK>>)

/Klavs

On Tue, Jul 24, 2001 at 10:25:26 +0200, Klavs Klavsen wrote:

> Hej Frank,
>
> Se Kommentarer (KTK>)
>
> P.S. min Notes mand har ændringen af Vedr: til Re: i Templaten på hans
> opgaveliste.. men prioteringer du ved.. vi har møgtravlt..

Ja. Det undrer mig dog stadig hvor fejlen er opstået, om det
blot var en "forkert" rettelse lokalt hos jer, eller en generel
fejl fra LotusNotes.

Fint, nu skal du lige genlæse lidt om
citatteknik http://www.usenet.dk/netikette/quote.html
da det ser ud til at være holdt op med at virke efter ændringen. ;(

Det er en ret svært at læse spørgsmål/svar/opfølgning på det du skriver ;((

?? "logisk drev" er vist et vidt begrep, og findes ikke i SCSI notation.

SCSI har kun SCSI hostadpater nummer, DeviceID (sættes ogte
med dip switches/jumpere ....), og ev.t LUN (logical units)

Disse data er man nødt til at kende.
Det vises gerne ved boot af SCSI bios, eller ved load af linux driveren.
(forudsat disken sidder i)

> en "rescan" af SCSI kæden pljer at kunne finde nye ting.

Prøv at se om det ikke står i SCSI Programming Howto ?
Men unload SCSI driver, og igen load af SCSI driver moduk
vil lave en rescan, dog ikke så heldigt hvis /  er på denne
SCSI controller/modul. :)

> brug  cat /proc/scsi/scsi for at se hvad der er fundet.

mangler der nogen drev ?
SCSI id 1.?

Hvis der anvendes "LUN", så kan din kerne være blevet
oversat uden support for LUN. Men de fleste "færdige" kerner
fra distributionerne har ikke slået det fra.

Brug <sslug-netvaerk@xxxxxxxx> til netværksemner