Reducering af images

Var lige ved at skrive om hvordan jeg kunne reducere gif'er i størrelse,
eller konvertere gif til jpeg; skulle bare nærlæse doc'en til mogrify:

Først konverterer jeg gif'en til jpeg:
  mogrify -format jpeg -compress jpeg pa2013-jfet-small.gif

Derefter reducerer jeg størrelsen:
  mogrify -size 150x200 pa2013-jfet-small.jpeg

Størrelse før/efter på pa2013-jfet* :
   54029  pa2013-jfet.gif
   18991  pa2013-jfet-small.jpeg

Størrelse før/efter på pa2013-cachesink* :
  288910  pa2013-cachesink.gif
   30070  pa2013-cachesink-small.jpeg

Et personbillede blev reduceret fra 63720 til 3662 bytes; hjælper jo
noget på et website.

Det var ikke nogen god ide at bruge -colors 16 eller -depth 16 for at
reducere yderligere, kvaliteten blev noget dårligere.
Strengt taget husker jeg ikke hvad det lånte Olympus kamara dengang
havde af opløsning i højeste kvalitet.
Jeg fik filerne leveret i gif format, selvom jeg mener kameraet i denne
opløsning arbejder i jpeg. Billedearbejdet kan sikkert gøres bedre...
--
Regards,
           Mr Dev - Mogens Valentin