Re: Server uden skærm!

On 26.07.2001 23:56:05 +0000, Claus Harild wrote:
> Hvis dine maskiner sidder på samme lokalnet og ellers er beskyttet mod
> internettet er rlogin udemærket til server administration.

Jada, men forskellen mellem rlogin/rsh og telnet er da til at overse.

Køb en splitbox eller hvad sådan en dims nu hedder:  Mange maskiner, én skærm, ét tastatur, én mus.
Til fire maskiner koster den sikkert omkring 600 kroner.

Eller lav konsol på serielporten, og køb en terminalkoncentrator. Næsten samme princip som ovenstående men du kan telnette til en terminalkoncentraor og vælge port derfra. Ualmindelig nyttigt til remote single usermode og den slags.
Men den er lidt dyr. Jeg tvivler på at de fås til ret meget under 20.000.

Man ku' også lave en dedikeret maskine (bare en gammel spand der står og flyder alligevel) med sådan et multiport serielkort, og et minicom entry til hver seriellink.
Det er sikkert noget billigere end en terminalkoncentrator, og giver samme funktionalitet.

/kristian

--
Kristian Vilmann - kvi@xxxxxxxx