Re: 3Com 905C Txm

octa@xxxxxxxxxxxxxx wrote:

> Ok, Jeg har løst problemet, hmmm, ved at sætte kortet i
> mens der var strøm på min box :)

> Jo, det er der også, men min Wlan box som jeg sætter netkortet opmod
> har et problem, eller 3com ? wlan boxen kører kun 10mb, og selv med
> 3com kortet sat til 10mb, (den kan jeg teste på men hub)kommer der
> ikke en dyt igemmen, så lad være med at brug 3com sammen med breezeCom

Ahh, du mener vel VLAN? Bruger du VLAN mekanismer til noget, som fx.
segmentering af net? Ellers prøv at bruge udstyret uden.

Hmm, husker en lettere giftig diskussion på linux-net listen om VLAN
support, men ikke udfald.
Mener kun ganske få havde noget særligt tilovers for VLAN, som 3com SVJV
er næsten ene om at implementere.

Har flere gange set at fx. en 3com 10/100 autosense hup ikke kunne
anvendes mod en 3com 10MB rackmonteret switch; kan ikke huske modellen.
Ligeledes kunne en-eller-anden ethernet-til-fiber konverter heller ikke
forbindes mod samme switch, derimod fint mod en 3com 10/100 dualspeed
switch, desktop model.

Kan du låne dig til en anden hub/switch?
--
Regards,
           Mr Dev - Mogens Valentin