Re: modemproblem

On Sun, Jul 29, 2001 at 13:37:15 +0200, Johnny Ernst Nielsen wrote:

> Nej. Eksternt.
> Det undrede mig også såre meget at com1 "pludselig" var blevet til ttyS2
> Men sådan var det altså. Det var et rent panikforsøg at jeg forsøgte at benytte
> ttyS2, og på den måde fandt ud af at det virkede.

> Åbenbart ikke altid. Men næsten altid. :o)

Check  IO adresser og IRQ, og se om de stemmer.
Visse bundkort kan bytte om på dette så det du tror er COM1
ikke er COM1.
Mit bundkort er sat op til at de to indbyggede porte
er ttyS0 og ttyS3 :)
(et andet kort med 16450'ere anvender ttyS1 og S2)

> Måske har min distribution gjort noget sådan.

brug "grep setserial" i dine opsætningesfiler under /etc/* og /etc/*/*