Re: CUPS problemer med printer til smb-printer

snip

> Jeg har godt nok ikke kigget i event-loggen, det tænkte jeg slet ikke over
> :).. men der dukkede slet ikke noget printjob op i køen når jeg sendte det
> afsted fra CUPS..
>
> Og min bruger har rettigheder til at anvende printeren.. både min bruger
> på Linux boxen (CUPS var sat til at anvende root og den brokkede sig ikke
> på linux box'en).. og på windows box'en er min bruger admin..

> Hmm.. okay.. hvordan har du opsat cups?.. via webinterfacet, via kups
> eller manuelt?

Jag använde webinterfacet. Skrivaren var inte definierad innan av något
annat verktyg. Jag tror att jag valde Cups som default printing system vid
installationen, men då definerade jag ingen skrivare.

Med om användaren har rättigheter på  windowsmaskinen menade jag den
användaren som Cups utger sig att vara. När Cups skickar en utskrift till
windows loggar Cups först på windowsburken. Om den användaren är känd
och får använda skrivaren, går det bra, annars blir det nog(?) ett larm i
eventloggen..

Men om den inte finns lokalt i Cups under 'Manage jobs'  så ligger nog
felet i Cups ?

Björn