Backup af Maildir struktur

Jeg skal lave backup af Maildir's på en Courier-imap Linux server.
Backup systemet er Veritas 8.6 (backup exec) og skal køre på win2000.

Veritas har et modul til at accesse Linux servere; Jeg har bare ingen
erfaring med at lave backup af Maildir's på den måde.
jeg er ikke sikker på at Veritas har tested dette, da de fleste andre
mailsystemer placerer mail under /var/spool/mail/* . Jeg skal
selvfølgelig checke det med Veritas..

Jeg ved fra experimenter, at idet er muligt at slette mails direkte i
Maildir strukturen uden at røre ved info i courierimapuiddb.
Courier-imap ser ud til at håndtere dette fint, og regenerer selv
courierimapuiddb.

Jeg er dor bekymret for om restore mail med Veritas vil skabe problemer.
Det er klart upraktisk at skulle definere backup til kun at omfatte dele
af en Maildir structur.
På den anden side, hvis det hele back'es op, courierimapuiddb
inkluderet, og et eller andet sker med en brugers mail, så backup'en
rulles tilbage, hvordan vil Courier-imap så i praksis håndtere at måske
er ude af sync med courierimapuiddb?
Lige så godt som ved testen hvor jeg manuelt slettede et par mails?
Der kan være forskel på et slette forsøg og et større kørende system...

--
Regards,
           Mr Dev - Mogens Valentin