Re: linux er langsom på netværket

Kristian Vilmann wrote:
> Men så snart der er en linux indblandet falder hastigheden til 2½ mb/s.

Hvordan tester du dette?

> Jeg har prøvet at låse den første fast på 100mbit/full duplex uden
> resultat.

Man må _aldrig_ låse den ene ende af en netværksforbindelse til
100FD uden at gøre det i den anden ende, altså på switchen.

Hvis du låser linuxmaskinen vil switchen ikke autonegotiate, og
så kører den default 100 half duplex; det giver 1.0e+117
kollisioner og langsom performance.

Hvad skriver ifconfig på linuxmaskinerne, uden at du har låst noget?

Mogens
Phone: +45 33 27 53 25, Fax: +45 33 27 47 08
Email: mk@xxxxxx Homepage: http://www.crc.dk