From: "Mads Bondo Dydensborg" <madsdyd@xxxxxxxxxxxx>
To: <sslug-teknik@xxxxxxxx>
Sent: Tuesday, August 07, 2001 12:27 AM
Subject: Re: [TEKNIK] Grafikkort - hvad skal man vælge i dag

On Tue, 7 Aug 2001, Joergen Ramskov wrote:

> Uden at jeg ved noget som helst heller :) så mener jeg at der er noget med
> at NVIDIA's drivere er closed source.

Hvis man vil have 3D, så er det closed source. (Peter, er det vigtigt for
dig?)

Hvis man gerne vil have open source, ville jeg nok hellere kigge på et
Matrox G450, der, efter hvad jeg har hørt, er pænerere/lækrere i 2D end
Geforce, men lidt ringere i 3D. Jeg tror nok det ville passe Peters
profil bedre.

Jeg ville satse meget på 3D, men jeg tror jeg ville vælge G450'eren - jeg
har haft nogen problemer med Geforce på arbejde, og jeg synes det lamt at
det er closed source (f.eks. er deres xvideo extension vist lidt mærkelig,
med nogen af uyuv indkodningerne).

Mads

--
Mads Bondo Dydensborg.                               madsdyd@xxxxxxxxxxxx
When a single line of script in Linux can do things that'd keep you

Brug <sslug-netvaerk@xxxxxxxx> til netværksemner