Re: RPM på ny disk

On 18.08.2001 11:33:07 +0000, Christian Pagh wrote:
> Hej
>
> Jeg er ved at prøve forskellige måder at lave min egen personlige Linux på.
> Nu er det at jeg spekulerer på om man kan installere en RPM fil f.eks.
> bash.xxxx.rpm eller bash.xxxx.srpm på en ny disk, med det formål at
> installere en ny Linux, uden at denne skriver på den nuværende Linux ?.

Jeg er ikke sikert på at jeg forstår dit spørgsmål.

Men som som udgangspunkt arbejder RPM i den kørende linuxinstallation.

Jeg har dog en fornemmelse at at det er muligt at bede den om at bruge
en anden root end /.

Prøv at grave lidt rundt i dokumentationen.

/kristian

--
De har ikke leveret noget, der minder om evergreens. De kvaliteter har
deres musik slet ikke. Det lyder nærmere som sådan nogle jingler fra